Friday, December 30, 2011

My Third Year attending the Philippine Kpop Convention!

Just as the other day, i have come to back to ortigas because i was to attend an event.  hahaha while i wait for the mall and the event to start i hang near rob LOL...well free airconditioning and a chair! LMAO.  but it was time to head on down to the last event of 2011.  the 3rd annual kpop convention.
Once again, with Gawad Kalinga, we have our con.  this year's GK booth was much bigger to accept people's donations for the victims of Sendong (Typhoon Washi) in Cagayan De Oro.
 having dropped off mine and theBenj's donations, i look around and see, and  i couldn't believe that after 3 years the clamor for this Korean popular culture is still as or even hotter today than when they first started in the Philippines!  kudos to the fans!
and speaking of hot.  maaayghad, dear megatent, your so called aircons where just not enough.  
though sparkling magazine will have a new issue out soon with kara and what's left of tvxq on the cover, their standee today is still of dear leader.
 now of course, i would take notice of all things TOP and big bang!  i was on double duty today.  my hero T was still down with the flu.  i'm glad she didn't go, her condition might have gotten worse had she mustered up the strength and gone to the event!
 most of the fanclubs idolizing groups older than 3-4 years old were there.
 there were also stores selling 'official merch'
 and well, novelty items...hahaha parang supernatural lang noh? ang daming driver's lic at iba ibang i.d. hahahaha
 awwww a special place in my heart after i had seen beast perform at the araneta last year...boy can these youngins sing LIVE!
 and of course, the reason why i went to Sg last july! hay standee palang gwapo na
 the ladies of fangirl asia, running out of breath because of the heat! hold on ladies! hold on! just 4 more hours for you to stay!
 i keep reminding myself that i'm a member of bigbang phil, i just forget to be active hahaha.  i've signed up like 3-4x already LOLs
 ahhh these guys...ok see the three guys on the left side of the pic? JYJ! we know them because...they are endorsers of...Nature Republic ;-)
 and these guys, of course we know them, they endorse Etude House AND sang one of the songs on the Boys over Flowers soundtrack!
 2AM...i actually enjoyed their little performance in libis this year.  super awesome balladeers!
 ay CnBlue! mapapanood ko rin kayo live! one day.  and of course, they endorse, Holika Holika!
 awwww 4minute.  super cute!  i liked them since i saw them live at sm megamall.  wow has it been almost two years already?
 FTI!  twice already i've seen FTI, once in manila and once at Singapore.  just a good band! yes, with instruments ;-) baviphat, hehehe of course something beauty related :P
 eeeeep!  of course may picture ng booth of my 2nd home.  the ladies that adopted me when i was lost.  or shall i say lost the key to my previous fandom home.  the triple s and now the henecians always have an open door for me.  thank you so much.  i love you so dearly!
 hehehe of course i'd put up a pic of 2ne1ph's booth.  duh i'm a silent blackjack, kaya ;-)
 ok, ahhhmm dear readers, ah eh kahit pink pa yan, tunay na mga lalaki ang mga bantay ng booth na ito.  huwaiii? kasi po ang kanilang mga ini-idolo ay ang mga binti at hita ng mga girls generation.  hahaha sorry omg sorry i had to say it :P
 more kawai stuff.  uys si kuya nag labas ng industrial fan.  wala ba yung industrial fan yung sa simbahan? yung silver na malaki na halos di mo na marinig yung pari sa lakas ng motor ng fan na iyon? to think ha, paki puna po.  ang laki ng hinagulpak na a/c sa likod ni manong, ganumpaman sya ay nag labas parin ng sariling electric fan.   phffft.
 teeehee more stuff.
 huwaait, teka...TANNNNNNNIAAAA.  JERSEY JACKETS!!!!!
 and for the D...sorry anak naubos na pera ko by the time i saw this =( sa susunod na lang ha?
 a booth that was selling everything for 50 bucks! from posters to stickers!
 T-ara's booth! and supernova.  we know t-ara because of....! Tony Moly of course!
 and a view of the stage.  when this pic was taken a group cover dancing big bang was on stage.
 FINALLY REAL KOREANS.  yep a mom and pop shop (well bit bit naman nila anak nila to help out)  yep a mom and pop shop.  in their progressiveness, they have managed to keep that practice/tradition.  parang mga italiano nung araw sa america.  with their pizzeria...mom and pop shop pizzeria. but somehow updated din naman, seeeeee, hallyu stuff ang kanilang bentahin.  and good quality stuff, printed in Thailand and Viet Nam, and for inexpensive prices!  pinoy printers have their work cut out for them to bring their prices down yet have print with good quality by golly!
 ayun oh, globe.  phhhhffft wala man lang free wifi. syyyyet.
so nagikot, nakipag chikahan at nagkapic moment kami ni Monica...awwww sorry ginulat ba kita with my meso beso? kinikilig ako when someone recognizes me eh hahaha, oh ha me alreydee!
naturally, naubos ko ang baon kong pera. to think di na ko nag lunch nyan ha?! hahaha so yeah, i'm up to my eyeballs in calendars.  waaahoo!
haaaay, i know malapit nga ang megatent, but wow, i really, i prefer last year's venue kung ganon naman ang aircon, halos nonexistent.  naawa naman ako sa mga organizers, natural they thought it would be cold enough eh di naman puno yung venue ng tao nung nag-ocular sila.  and it was poorly lit ha.  isang light bulb lang per fanclub tent? malamang isang paris rin lang ng outlet ang binigay.  
ang hirap talaga.  sana next time ma-goyo natin ang mga tao ng rockwell or ng nbc tent para dun naman, gitna parin but with better airconditioning!  
once again i ended up missing my girls.  
T get well soon.
D umuwi ka na. 

0 comments:

Post a Comment

 

Blog Template by Chica Blogger - Header Image by Chica Blogger